Drobečková navigace

MŠ Herrmannova > O MŠ > Kurikulum MŠ

Kurikulum mateřské školy

Kurikulum Mateřské školy Herrmannova v Olomouci vychází RVP PV, z dlouhodobých cílů, analýz evaluačních období, vzdělávání pedagogických pracovnic, ze vzdělávacích potřeb dětí a současných poznatků inovativního vzdělávání. Je založeno na hře jako hlavním vzdělávacím prostředku, na společných aktivitách na podporu spolupráce. Využívá alternativní prvky vzdělávání - Začít spolu a prvky Montessori pedagogiky. 

 Hlavními a základními cíli je:

1) Rozvíjení dítěte a jeho schopnosti učení

· Podporovat tělesný rozvoj a zdraví dítěte, jeho osobní spokojenost a pohodu.

· Systematicky rozvíjet řeč dítěte a cvičit schopnosti a dovednosti, které dítěti umožňují a usnadňují proces jeho dalšího rozvoje a učení.

· Podporovat stále dokonalejší chápání okolního světa i dětskou radost z rozšiřujících se možností zasahovat do jeho dění, motivovat dítě k aktivnímu poznávání, povzbuzovat jeho chuť k učení, zájem poznávat nové a objevovat neznámé, porozumět věcem a jevům kolem sebe.

· Rozvíjet schopnost přemýšlet a rozhodovat se, rozvíjet všechny poznávací a kreativní schopnosti dětí, jejich fantazii, zájmy a nadání.

· Přispívat k elementárnímu dětskému chápání vývoje, pohybu a proměn, rozvíjet schopnost dítěte přizpůsobovat se, reagovat na změny a vyrovnávat se s nimi.

2) Osvojení si základů hodnot, na nichž je založena naše společnost

· Poskytovat dítěti možnost poznávat takové hodnoty, jako je nedotknutelnost lidských práv, individuální svoboda, stejná hodnota a rovnost všech lidí, soucítění a solidarita se slabými a ohroženými, péče o druhé a ohled na jiné, hodnoty spojené se zdravím, životem a životním prostředím a důstojnými vztahy mezi lidmi.

· V rozsahu dětských možností přispívat k předávání kulturního dědictví, jeho hodnot, tradic, jazyka a poznání.

· Rozvíjet schopnost komunikovat, spolupracovat, spolupodílet se na činnostech a rozhodnutích.

· Vést děti k sociální soudržnosti, připravovat je na život v multifunkční společnosti, k tomu, aby vnímaly různost kulturních komunit jako samozřejmost a měly porozumění pro jejich rozdílné hodnoty i pro vzájemné sbližování.

3) Získání osobní samostatnosti a schopnosti projevovat se jako samostatná osobnost působící na své okolí

· Rozvíjet poznávání sama sebe, vlastních zájmů, možností a potřeb.

· Vytvářet příležitosti k rozvoji sebevědomí a získání zdravé sebedůvěry.

· Vést dítě k zájmu podílet se společném životě a činnostech ve škole i v rodině (učit je spolupracovat, spoluodpovídat, akceptovat a tolerovat druhé).

· Vést dítě k poznání, že může svou životní situaci ovlivňovat, že může jednat svobodně, že však za to, jak se rozhodne a co udělá, odpovídá.